Veelgestelde vragen / FAQ

Home/Veelgestelde vragen / FAQ

Een bestelling plaatsen bij Echtstudio gaat zeer eenvoudig en is volledig beveiligd. Binnen vijf stappen heeft u uw bestelling al geplaatst.

Uw winkelwagentje vullen

Om een product in uw winkelwagentje te plaatsen, klikt u op de knop ‘in winkelwagen’. U wordt dan direct doorverwezen naar uw winkelwagentje waar u een overzicht vindt van de producten die u in uw winkelwagentje heeft geplaatst. Wanneer u wenst verder te winkelen, klikt u op de knop ‘Ga verder met winkelen’ en u komt terecht op de startpagina van Echtstudio.

Producten verwijderen

U kunt desgewenst ook producten verwijderen uit uw winkelwagentje. Dit doet u door op het ‘X’ te klikken rechts van het aantal.

Kortingcode en kadobon:

Indien u een kortingscode of een kadobon heeft kunt u hiervan gebruik maken door , in het winkelmandje, de code hiervan in te voeren in het veld Kortingcodes. Daarna drukt u op Kortingsbon gebruiken. De korting of kadobon wordt verrekend.

Aantallen wijzigen

Indien u het aantal van een te bestellen product wilt wijzigen verandert u simpelweg het aantal dat staat weergegeven, door het aantal dat u wilt bestellen. Rechtsonder ziet u altijd het totaalbedrag van alle artikelen die u op dit moment in uw winkelwagentje geplaatst heeft. Ook ziet u hier de BTW gespecificeerd. De verzendkosten zijn hier nog niet bij verrekend. Heeft u alles wat u wilt hebben in uw winkelwagentje zitten en wenst u de producten te bestellen, dan klikt op de roze knop ga door na het afrekenen.

Veilig bestellen in vijf stappen:

1. Uw betaalgegevens

Bent u een nieuwe klant, dan voert u hier uw gegevens in. Met behulp van uw gegevens kunnen wij uw bestelling toesturen en u op de hoogte houden van uw orderstatus. Indien u al eerder een bestelling heeft geplaatst bij Echtstudio kunt u door middel van uw e-mailadres en wachtwoord uw gegevens automatisch laten invullen. De bestelling wordt dan aan uw account gekoppeld.

2. Uw verzendgegevens

Hier vult u het afleveradres van uw bestelling in.

3. De verzendwijze

Hier wordt aangegeven of er verzendkosten in rekening worden gebracht of dat de bestelling gratis verzonden wordt. U kunt de bestelling ook kostenloos afhalen.

4. Betalingsgegevens

Hier bepaalt u op welke manier u wilt betalen. U kunt kiezen tussen iDEAL,Vooruitbetaling, Creditcard, Paypal, bankcontact/mr. Cash.

5. Controleren

In deze stap controleert u of u alles juist heeft ingevoerd. Klopt alles, dan kunt u uw bestelling definitief maken door op ‘Plaats bestelling’ te drukken. Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u op het opgegeven e-mailadres binnen enkele minuten een bevestiging van uw bestelling.

Echtstudio maakt voor internetbetalingen gebruik van de internetkassa van Buckaroo. Met deze internetkassa kun je snel en veilig betalen op internet. De verbinding verloopt via beveiligde SSL-verbindingen. Je kunt deze verbinding herkennen doordat het internetadres begint met https:// in plaats van http://.

Je herkent een beveiligde verbinding (Secure Connection) ook aan het SSL-slotje boven- of onderin je webbrowser. Met de SSL-verbinding (Secure Socket Layer) worden je persoonlijke gegevens versleuteld en kunnen ze niet onderschept worden door derden. Alle pagina’s op Echtstudio waar je persoonlijke gegevens invoert, zijn op deze manier beveiligd. De SSL-beveiliging is een wereldwijde standaard.

 

Je kunt bij Echtstudio op de volgende manieren betalen:

Via iDEAL (Internetbankieren).
Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met jouw eigen bank. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank. Als internetbankierder kan je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat jij je daarvoor hoeft aan te melden.
Via creditcard (Visa, MasterCard).
Je kunt jouw creditcardgegevens – via onze beveiligde SSL procedure – veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Bij bestellingen van € 500,- of hoger kun je niet met creditcard betalen. Kies dan voor iDEAL.
Via PayPal
Als je kiest om met PayPal te betalen, word je na het bestellen direct doorgestuurd naar de PayPal website.
Via Vooruitbetaling per bak/giro
In de bevestigingse-mail van je bestelling vind je als bijlage de factuur van je bestelde producten, welke je binnen 3 dagen dient te voldoen.

De gegevens die je doorgeeft om te betalen zijn volledig afgeschermd en kunnen niet door Echtstudio worden gelezen of door derden worden achterhaald.

Onze servicepartner Ogone
Wanneer je betaalt via iDEAL of creditcard, wordt je computer via een beveiligde SSL-verbinding naar de Payment Service Provider Ogone doorgeschakeld. Zodra Ogone je betaling ontvangen heeft, krijgen wij daarvan een bericht binnen en verwerken we je bestelling.

Betalingen vanuit het buitenland kunnen de volgende bankgegevens gebruiken:

IBAN/SEPA nummer; NL53INGB0005539900
BIC nummer; INGBNL2A bank ING Bank NV

Bij bestellingen van meer dan 50 euro rekent echtstudio binnen Nederland geen verzendkosten.

Verzendkosten

Nederland:

– pakketpost en brievenbuspakket: € 3,95
– gratis verzenden vanaf € 50

België

– pakketpost : € 7,95
– gratis verzenden vanaf € 75

Duitsland

– pakketpost : € 7,95
– gratis verzenden vanaf € 75

Voor informatie over de tarieven naar overige landen kunt u een email sturen naar info@echtstudio.nl

In je account zie je de status van je bestelling. Als de bestelling de status ‘verzonden’ heeft, maar je hebt het pakket nog niet ontvangen, kun je het beste nog een of twee werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen bezorgt PostNL niet binnen 24 uur, maar doet er enkele dagen over om een bestelling te bezorgen.

PostNL bezorgt je bestelling de volgende dag. Als je niet thuis bent, komt PostNL de volgende dag opnieuw langs met het pakket. Ben je ook dan niet thuis, dan kun je je pakket ophalen op een ophaalpunt bij jou in de buurt. PostNL bewaart je pakket 2 weken.

Als je meerdere artikelen in één keer bestelt, laten we, als dat kan, alles tegelijk bij je bezorgen. De levertijd van de hele bestelling is in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd .

Je bestelling wordt, indien voor 16:00 uur besteld op werkdagen, dezelfde dag verstuurd (mits de artikelen voorradig zijn). Voor het versturen van pakketten en brievenbus post maken wij gebruik van de service van PostNL. Het komt helaas soms voor dat door drukte bij PostNL je bestelling niet de volgende dag afgeleverd wordt maar een dag later. Dit is de reden waarom wij aangeven voor 16:00 uur besteld binnen 2 werkdagen in huis.

Na je bestelling ontvang je automatisch twee e‑mails. Eén als de betaling is afgerond (je orderbevestiging) en één als je bestelling is verzonden (je verzendbevestiging).

Indien je hebt aangegeven de bestelling in de winkel te willen afhalen houd er dan rekening mee dat wij je altijd eerst informeren dat je bestelling in de winkel klaar ligt. Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat indien je een bestelling plaatst op zaterdag tot en met woensdag je bestelling vrijdag of zaterdag in de winkel op te halen is, mits alle artikelen voorradig zijn.

Je betaalt zelf de verzend- en verpakkingskosten om de producten te retourneren.

Als wij een defect, beschadigd of verkeerd product hebben geleverd, betalen wij de retourzending terug, waarbij de verzend- en verpakkingskosten om het product terug te sturen nooit hoger kunnen zijn dan de verzendkosten die wij hebben gemaakt om het artikel te bezorgen.

Wanneer je een artikel onterecht of zonder kopiefactuur of kopiepakbon meestuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.

Let op: Echtstudio accepteert geen ongefrankeerde retourzendingen.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Echtstudio er niet aansprakelijk voor is als retour gestuurde artikelen beschadigen of zoekraken. Stuur altijd een kopie-factuur of kopie-pakbon mee.

De wettelijke garantie betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, zorgen wij zo snel mogelijk voor een passende oplossing. Afhankelijk van jouw artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Indien er zich een garantieprobleem voordoet in de periode na 14 dagen verstreken zijn, dan geldt de wettelijke garantieperiode. Wat adviseren wij je te doen? Er zijn twee mogelijkheden:

1. Neem contact op met Echtstudio

Je kunt natuurlijk ook altijd langskomen in Alphen a/d rijn op de Prins Hendrikstraat 99 met het product. Wij bekijken samen met jou het probleem. Indien reparatie nodig is, gaat het product naar de reparatieservice van de desbetreffende fabrikant/importeur. Reparatie duurt in de regel enkele weken. Je kunt het product weer afhalen in onze vestiging zodra het gerepareerd is. Wij stellen je op de hoogte zodra wij het gerepareerde product retour hebben ontvangen van de fabrikant.

2. Neem contact op met de fabrikant/importeur

Meldt het probleem bij de fabrikant/importeur of controleer welke procedure in de bij het product ingesloten garantiebepalingen staat vermeld. Zij kunnen het probleem misschien wel telefonisch verhelpen. Mocht het niet telefonisch te verhelpen zijn, dan hebben de meeste fabrikanten een aan-huis of carry-in service voor garantie.

Wij willen onze dienstverlening voortdurend verbeteren. Heb je suggesties, klachten of ideeën over hoe onze dienstverlening beter zou kunnen of over een product of mis je iets op onze website? Laat het ons alsjeblieft weten! Wij zijn bereikbaar via de gegevens op onze contactpagina. Ook kunt u uw klacht, suggestie of idee indienen via het contactformulier. Vermeld alstublieft uw ordernummer en geef een volledige omschrijving van de klacht, suggestie of idee. Je krijgt van ons geen ontvangstbevestiging van de melding.

Je kunt dan op werkdagen binnen 48 uur een inhoudelijke reactie verwachten.

Bij oneigenlijk gebruik van het artikel, zoals bijvoorbeeld val-, stoot of waterschade kun je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Ook als het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel valt, bijvoorbeeld bij slijtage, kun je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Je kunt natuurlijk ook altijd met het product langskomen in Alphen aan den Rijn, Prins Hendrikstraat 115 of naar ons opsturen. Wij bekijken samen wat er aan de hand is.

Echtstudio levert alle producten met volledige fabrieksgarantie, afhankelijk van de fabrikant onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en non-conformiteit, tenzij nadrukkelijk anders bij het artikel staat vermeld.

Daarnaast gelden voor bepaalde artikelen fabrieksgaranties. De fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt afgegeven door de fabrikant/importeur. Het kan zijn dat de fabrikant/importeur zelf voorwaarden heeft gesteld aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie en het termijn hiervan kun je vinden in de garantiebepalingen die bij het product zijn ingesloten.

Bij Echtstudio heb je het recht om producten, onder bepaalde voorwaarden, binnen 14 dagen te retourneren. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Kijk hiervoor op de pagina retouren.

Wij adviseren je om altijd de handleiding van het product of de website van de fabrikant te raadplegen bij vermoedelijke defecten. Je vindt daar voor veelvoorkomende problemen vaak een oplossing.

Mocht een product defect zijn direct bij ontvangst, dan verzoeken wij je ons daar over zo snel mogelijk te informeren en het product aan ons te retourneren. Alleen in deze gevallen kunnen wij voor het beschadigde of niet (naar behoren) functionerende product een passende oplossing verzorgen. Dit doen wij, afhankelijk van jouw artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling. Informeer ons tijdig via e-mail zodat wij zo snel mogelijk een passende oplossing kunnen verzorgen.

Controleer bij ontvangst van het product of het juiste product onbeschadigd en compleet is afgeleverd. Mocht dit niet het geval zijn, dan stellen wij het op prijs dat  je dit ons zo snel mogelijk na ontvangst (we verzoeken je dit binnen 48 uur te doen)  meld via e-mail of telefoon. Wanneer je een verkeerd of door transport beschadigd product hebt ontvangen, dan verzoeken wij je dat zo snel mogelijk aan ons retour stuurt. Ook hier zorgen we middels vervanging, reparatie of terugbetaling voor een passende oplossing.

Echtstudio respecteert de persoonlijke levenssfeer van alle klanten. Persoonsgegevens worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd.

Echtstudio maakt voor internetbetalingen gebruik van de internetkassa van Buckaroo. Met deze internetkassa kun je snel en veilig betalen op internet. De verbinding verloopt via beveiligde SSL-verbindingen. Je kunt deze verbinding herkennen doordat het internetadres begint met https:// in plaats van http://.

Je herkent een beveiligde verbinding (Secure Connection) ook aan het SSL-slotje boven- of onderin je webbrowser. Met de SSL-verbinding (Secure Socket Layer) worden je persoonlijke gegevens versleuteld en kunnen ze niet onderschept worden door derden. Alle pagina’s op Echtstudio waar je persoonlijke gegevens invoert, zijn op deze manier beveiligd. De SSL-beveiliging is een wereldwijde standaard.

Wanneer je betaalt via iDEAL of creditcard, wordt je computer via een beveiligde SSL-verbinding naar de Payment Service Provider Buckaroo doorgeschakeld. Zodra Buckaroo je betaling ontvangen heeft, krijgen wij daarvan een bericht binnen en verwerken we je bestelling. Als gebruiker van de dienstverlening van Buckaroo krijgen wij geen inzage in de betaal- en kredietgegevens van onze klanten. Buckaroo geeft alleen aan ons door of je betaling wel of niet is gelukt.

Wij zijn bereikbaar via de gegevens op de contactpagina

Een nieuw wachtwoord kun je hier aanvragen. Vul je e-mail in en je ontvangt binnen enkele minuten een nieuw wachtwoord. Let op dat je het e-mailadres gebruikt dat bij ons bekend is.

Wij streven ernaar onze dienstverlening continu te optimaliseren. Heb je suggesties, klachten of ideeën over hoe onze dienstverlening beter zou kunnen of mist je iets op onze website? Laat het ons alstublieft weten! Wij zijn bereikbaar via de gegevens op de contactpagina. Je kunt dan binnen 24 uur een reactie verwachten.

Wij willen onze dienstverlening voortdurend verbeteren. Heb je suggesties, klachten of ideeën over hoe onze dienstverlening beter zou kunnen of over een product of mis je iets op onze website? Laat het ons alsjeblieft weten! Wij zijn bereikbaar via de gegevens op onzecontactpagina. Ook kunt u uw klacht, suggestie of idee indienen via het contactformulier. Vermeld alstublieft uw ordernummer en geef een volledige omschrijving van de klacht, suggestie of idee. Je krijgt van ons geen ontvangstbevestiging van de melding.

Je kunt dan op werkdagen binnen 48 uur een inhoudelijke reactie verwachten.

In je account, bij ‘Mijn gegevens’, kun je je inschrijven voor onze nieuwsbrief. Hier meld je je ook weer af voor de nieuwsbrief. Omdat we je afmelding moeten verwerken, kan het voorkomen dat je na afmelding nog eenmaal één nieuwsbrief ontvangt.

Let goed op dat je geen tikfouten maakt in het wachtwoord. Staat de ‘capslock’-toets aan? Wanneer je de melding houdt, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’.

Hieronder staan nog wat algemene tips voor het kiezen van je wachtwoord. Deze tips zijn van toepassing op alle situaties waarin wachtwoorden nodig zijn:

  • Gebruik altijd voor iedere website of login een verschillend, uniek wachtwoord.
  • Wijzig je wachtwoorden regelmatig.
  • Gebruik wachtwoorden van minimaal 8 tekens.
  • Een goed wachtwoord bevat hoofdletters en kleine letters, cijfers, en speciale tekens. Gebruik geen al te voor de hand liggende wachtwoorden, zoals namen of geboortedata.

Wanneer je deze melding ziet, betekent dit dat het e-mailadres niet bekend is bij ons. Controleer of je het juiste e-mailadres hebt gebruikt.

Controleer of je je e-mailadres zonder tikfouten hebt ingevoerd.

Klik op Mijn account > Mijn gegevens bovenin deze pagina. Als je ingelogd bent, kom je op je accountpagina. Daar kun je je gegevens wijzigen.

De meest praktische manier is om een e-mail te sturen naar info@echtstudio.nl. Je kunt dan binnen 24 uur een reactie op je vraag verwachten. Heb je een vraag over een bestelling? Vermeld dan altijd je ordernummer of factuurnummer in de e-mail. Ook zijn wij bereikbaar via de gegevens op de contactpagina.

Echtstudio rekent niets voor het retour sturen van de producten. Uitsluitend de verzend- en verpakkingskosten komen voor jouw rekening.

Echtstudio
o.v.v. Echtstudio retouren
Prins Hendrikstraat 99
2405 AH Alphen a/d rijn.

Zodra wij je retourzending hebben ontvangen, sturen we je een e-mail ter bevestiging.

Als alles in orde is, storten we het bedrag dat je ons voor de producten hebt betaald terug via de betaalmethode die je hebt gebruikt. Echtstudio zal reeds betaalde bedragen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug betalen.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Echtstudio er niet aansprakelijk voor is als retourgestuurde artikelen beschadigen of zoekraken.

Wanneer je een artikel onterecht of zonder kopie-factuur of kopie-pakbon terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.

Niet helemaal tevreden met je aankoop? Je kunt producten, onder bepaalde voorwaarden, aan ons terugsturen. Kijk hiervoor op de pagina Retouren.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of
een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn
is verstreken.

Gevolgen van de herroeping.

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering
van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan
 de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Als alles in orde is, storten we het bedrag dat je ons voor de producten hebt betaald terug via de betaalmethode die je hebt gebruikt. Echtstudio zal reeds betaalde bedragen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug betalen.

U dient de goederen onverwijld,
doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Je ontvangt bij je bestelling altijd een pakbon met daarop de producten die je hebt besteld. De factuur kun je terugvinden in de e-mail die je ter bevestiging ontvangt als wij de betaling hebben ontvangen. Mocht je vragen hebben naar aanleiding van een factuur, dan kun je ons bereiken via de gegevens op de contactpagina.

Van al onze producten staat de prijs inclusief btw vermeld. Op de factuur staat de btw apart vermeld.

Alle producten die Echtstudio levert, staan online op onze website. Wanneer een product tijdelijk niet leverbaar is, staat dat bij de aanvullende informatie over het product. De meeste artikelen kunnen we binnen 24 uur aan je verzenden.

Als er twee producten op de site met dezelfde omschrijving, maar met een verschillende prijs, gaat het waarschijnlijk om hetzelfde product, maar is de uitvoering, de inhoudsmaat of verpakking verschillend.

De meeste artikelen kunnen uit voorraad geleverd worden. Indien artikelen niet op voorraad zijn wordt dit vermeld bij het artikel en in het winkelmandje. De bestelling wordt je toegestuurd zodra het artikel met de langste levertijd op voorraad is gekomen.

Echtstudio en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om een koppeling te kunnen maken met social media, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy verklaring.
Ga voor meer informatie naar op de pagina privacy verklaring.