Veelgestelde Vragen

Service en Garantie

1. Beschadigd of verkeerd product

2. Defect product

3. Fabrieksgarantie

4. Garantie

5. Geen wettelijke garantie of fabrieksgarantie

6. Hoe kan ik een klacht melden?

7. Procedure bij klacht na 14 dagen

8. Wettelijke garantie

9. Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Beschadigd of verkeerd product

Controleer bij ontvangst van het product of het juiste product onbeschadigd en compleet is afgeleverd. Mocht dit niet het geval zijn, dan stellen wij het op prijs dat  je dit ons zo snel mogelijk na ontvangst (we verzoeken je dit binnen 48 uur te doen)  meld via e-mail of telefoon. Wanneer je een verkeerd of door transport beschadigd product hebt ontvangen, dan verzoeken wij je dat zo snel mogelijk aan ons retour stuurt. Ook hier zorgen we middels vervanging, reparatie of terugbetaling voor een passende oplossing.

Defect product

Mocht een product defect zijn direct bij ontvangst, dan verzoeken wij je ons daar over zo snel mogelijk te informeren en het product aan ons te retourneren. Alleen in deze gevallen kunnen wij voor het beschadigde of niet (naar behoren) functionerende product een passende oplossing verzorgen. Dit doen wij, afhankelijk van jouw artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling. Informeer ons tijdig via e-mail zodat wij zo snel mogelijk een passende oplossing kunnen verzorgen.

Fabrieksgarantie

Daarnaast gelden voor bepaalde artikelen fabrieksgaranties. De fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt afgegeven door de fabrikant/importeur. Het kan zijn dat de fabrikant/importeur zelf voorwaarden heeft gesteld aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie en het termijn hiervan kun je vinden in de garantiebepalingen die bij het product zijn ingesloten.

Bij Echtstudio heb je het recht om producten, onder bepaalde voorwaarden, binnen 14 dagen te retourneren. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Kijk hiervoor op de pagina retouren.

Wij adviseren je om altijd de handleiding van het product of de website van de fabrikant te raadplegen bij vermoedelijke defecten. Je vindt daar voor veelvoorkomende problemen vaak een oplossing.

Garantie

Echtstudio levert alle producten met volledige fabrieksgarantie, afhankelijk van de fabrikant onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en non-conformiteit, tenzij nadrukkelijk anders bij het artikel staat vermeld.

Geen wettelijke garantie of fabrieksgarantie

Bij oneigenlijk gebruik van het artikel, zoals bijvoorbeeld val-, stoot of waterschade kun je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Ook als het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel valt, bijvoorbeeld bij slijtage, kun je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Je kunt natuurlijk ook altijd met het product langskomen in Alphen aan den Rijn, Prins Hendrikstraat 115 of naar ons opsturen. Wij bekijken samen wat er aan de hand is.

Hoe kan ik een klacht melden?

Wij willen onze dienstverlening voortdurend verbeteren. Heb je suggesties, klachten of ideeën over hoe onze dienstverlening beter zou kunnen of over een product of mis je iets op onze website? Laat het ons alsjeblieft weten! Wij zijn bereikbaar via de gegevens op onze contactpagina. Ook kunt u uw klacht, suggestie of idee indienen via het contactformulier. Vermeld alstublieft uw ordernummer en geef een volledige omschrijving van de klacht, suggestie of idee. Je krijgt van ons geen ontvangstbevestiging van de melding. 

 

Je kunt dan op werkdagen binnen 48 uur een inhoudelijke reactie verwachten. 

 

 

 

 

Procedure bij klacht na 14 dagen

Indien er zich een garantieprobleem voordoet in de periode na 14 dagen verstreken zijn, dan geldt de wettelijke garantieperiode. Wat adviseren wij je te doen? Er zijn twee mogelijkheden:

 

1. Neem contact op met Echtstudio

Je kunt natuurlijk ook altijd langskomen in Alphen a/d rijn op de Prins Hendrikstraat 99 met het product. Wij bekijken samen met jou het probleem. Indien reparatie nodig is, gaat het product naar de reparatieservice van de desbetreffende fabrikant/importeur. Reparatie duurt in de regel enkele weken. Je kunt het product weer afhalen in onze vestiging zodra het gerepareerd is. Wij stellen je op de hoogte zodra wij het gerepareerde product retour hebben ontvangen van de fabrikant.

 

2. Neem contact op met de fabrikant/importeur

Meldt het probleem bij de fabrikant/importeur of controleer welke procedure in de bij het product ingesloten garantiebepalingen staat vermeld. Zij kunnen het probleem misschien wel telefonisch verhelpen. Mocht het niet telefonisch te verhelpen zijn, dan hebben de meeste fabrikanten een aan-huis of carry-in service voor garantie. 

 

Wettelijke garantie

De wettelijke garantie betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, zorgen wij zo snel mogelijk voor een passende oplossing. Afhankelijk van jouw artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Je betaalt zelf de verzend- en verpakkingskosten om de producten te retourneren.

Als wij een defect, beschadigd of verkeerd product hebben geleverd, betalen wij de retourzending terug, waarbij de verzend- en verpakkingskosten om het product terug te sturen nooit hoger kunnen zijn dan de verzendkosten die wij hebben gemaakt om het artikel te bezorgen.

 

Wanneer je een artikel onterecht of zonder kopiefactuur of kopiepakbon meestuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.

 

Let op: Echtstudio accepteert geen ongefrankeerde retourzendingen. 

 

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Echtstudio er niet aansprakelijk voor is als retour gestuurde artikelen beschadigen of zoekraken. Stuur altijd een kopie-factuur of kopie-pakbon mee.